Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:

Niclas, kundförvaltare

Jag har aldrig trivts så bra på en arbetsplats som jag gör på Stockholmshem.

Niclas

Niclas, kundförvaltare, foto

Hur länge har du jobbat på Stockholmshem?
Jag började våren 2014.

Vad gör du som kundförvaltare?
Jag får den frågan ganska ofta från vänner och bekanta, och den är alltid lika ”jobbig” att svara på. Jag skulle vilja påstå att man gör nästan allt inom begreppet fastighetsförvaltning, åtminstone har man ett finger med i allt. Det som tar upp den mesta tiden är dock den dagliga kontakten med hyresgäster och entreprenörer. Sen är det kontraktsskrivningar, besiktningar, visningar, fakturor, projekt och mycket annat oplanerat som dyker upp. Det låter lite klyschigt men man är faktiskt den där spindeln i nätet…

Vad är det bästa med ditt jobb?
Att jag styr min tid relativt mycket själv och att jag har befogenhet att påverka väldigt mycket i det området jag förvaltar. Att det även finns så mycket kompetens inom företaget gör det hela roligare och än mer lättjobbat.

Hur ska man vara för att passa som kundförvaltare?
Flexibel och social. Man måste tycka om att prata och ha kontakt med människor. Ingen vill bo i ett område med en ”sur” hyresvärd. Att vara flexibel och hitta snabba lösningar ser jag också nästan som ett måste. Ett exempel på det är när vi renoverade hissarna på Ervallakroken i Rågsved. Hissarna var tvungna att stängas av i 2-3 veckor och Posten ville då inte dela ut post till våra hyresgäster. Efter många samtal fram och tillbaka med Posten slutade det med att jag åkte till postkontoret i Hagsätra och hämtade posten och delade ut den två gånger i veckan till de hyresgäster som inte hade möjlighet att hämta sin post på postkontoret. Jag fick lämna skrivbordsstolen och fick lite motion, och våra hyresgäster blev glada. Det blev till slut win-win för alla.

Vad lockade med Stockholmshem?
Jag visste sedan tidigare att Stockholmshem alltid haft ett bra rykte, både som arbetsgivare och som hyresvärd. Jag hade tidigare jobbat på två allmännyttiga bolag och trivs väldigt bra inom allmännyttan. Att få jobba på ett av de största var bara det en lockelse i sig. Jag sökte en kundförvaltartjänst och fick den och har faktiskt aldrig trivts så bra på en arbetsplats som jag gör på Stockholmshem.