Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:

Ladan, kundvärd

Arbetsuppgifterna skiftar från dag till dag så det är viktigt att vara lyhörd, serviceinriktad och inte minst ödmjuk.

Ladan

Ladan Odaway, foto

När började du jobba på Stockholmshem och vad har du haft för roller här?
Jag började på Stockholmshem 2015 som kundtjänstmedarbetare. Efter två månader blev jag erbjuden att jobba i ett projekt ute i Rinkeby, främst med de många köksrenoveringar vi gjorde där och senare även förvaltningsfrågor. Sen juni 2017 jobbar jag som kundvärd.

Vad gör du som kundvärd?
Som kundvärd ska man veta lite om mycket. Jag hjälper till vid besiktningar, visningar samt kontraktsskrivningar. Telefonrådgivning åt kundtjänst och kontakt med våra entreprenörer är också en del av min vardag. Jag hanterar kundärenden gällande till exempel underhåll i lägenheten och administration som uppdateringar av elektroniska brickor och att lägga in telefonnummer i porttelefonen. Vi ser även till att nyinflyttade hyresgästen har ett giltigt elnätsavtal när de flyttar in.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Variationen på jobbet – den ena dagen inte är den andra lik. Jag vet inte om det är specifikt för fastighetsbranschen men här finns en spänning i att inte veta som kommer hända på jobbet.

Hur ska man vara för att passa som kundvärd?
Öppen och samarbetsvillig då man dagligen har kontakt med kollegor och entreprenörer. Man ska även tycka om att ha flera bollar i luften, så ordningsam och självgående är två stora faktorer. Arbetsuppgifterna skiftar från dag till dag så det är viktigt att vara lyhörd, serviceinriktad och inte minst ödmjuk.

Vad lockade med Stockholmshem?
Stockholm såklart! Efter ett sommarvikariat på ett fastighetsbolag i min hemstad Jönköping, hade jag fastnat för denna bransch. Att jobba på ett av landets största fastighetsbolag är en stor bonus.